info@comenius-szki.hu
36/20-3362863

Segítők

teacher img

Jakab-Aitner Anna

ifjúságsegítő és szociális munkás

Azért választottam ezt a két, egymáshoz egyébként szorosan kapcsolódó hivatást, mert mindig is érdekeltek az emberek, mint individuum vagy egy csoport alkotórészei. Szeretem a közös élményeken keresztül történő tapasztalatszerzést, együtt gondolkodást, ugyanúgy inspirálnak a csoportos, mint a szűkebb társas helyzetek.

teacher img

Lőrincsik Judit

szociális munkás

Hiszek a diákjainkban, a szabad akaratban és a jóságban.

teacher img

Pető Fruzsina

osztálysegítő

Minden erőmmel támogatom a fiatalok közösséggé fejlődését, mert egyszerre fontos számomra egymás elfogadása, továbbá, hogy mindenki kibontakoztathassa egyéniségét, tehetségét — ezt pedig egy odafigyelő, gondoskodó közösségben lehet csak megcsinálni.

teacher img

Tanító Zsófi

iskolai szociális munkás

A barátaimnak — és szerintem néha a kollégáimnak, de talán még a diákjaimnak is — az a tapasztalata velem kapcsolatban, hogy idegesítően szenvedélyes tudok lenni a munkámban. Olyannyira, hogy most épp a PhD tanulmányaimat végzem az ELTE Szociálpolitika Doktori Programjának képzésén belül, mert minél megalapozottabban és szélesebb körben szeretném megmutatni, hogy szerintem mennyire fontos lehet az, ha a diákok, a gondviselőik és egy iskola mindennapjainak résztvevői lehetnek segítő, támogató szakemberek is. Ha ezen túl vagyok, akkor remélem, megtanulok rendesen biciklizni is.

teacher img

Proics Lilla

osztálysegítő

Felnőttként feladatunk, hogy megértessük a fiatalokkal a világ működését. Eszközöket és szempontokat kell adnunk az őket közvetlenül érintő dilemmákhoz. Segítenünk kell abban, hogy tudatosan alakítsák ki azt a biztonságot, amiben élni lehet.

Mi a feladatunk segítőként?


Az iskola alapítóinak szándékai szerint a "Misulink" - azaz a Comenius Középiskola vonzáskörzete - elsődleges tapasztalatot adhat a demokratikus működésről, az emberi jogok komolyan vételéről, de a kapcsolatok építéséről, a gondoskodó közösség támogatásáról is. Mindezt azonban nem "csak" az alapelvek, az alkalmazott pedagógusok szakértelmére, hozzáállására támaszkodva működtetik, hanem elkötelezettek abban a tekintetben is, hogy minden osztály mellé egy független segítő, támogató szakembert is delegálnak. Vagyis az iskolai szociális munkának a magyarországi gyakorlaton belül egy egészen egyedi formáját, az osztálysegítés-modelljét valósítják meg az iskola működése, működtetése során. A hosszú távú cél ezzel a modellel az, hogy minden osztály mellett lehessen egy támogató, segítő szakember (jelenleg hét osztály és öt segítő van intézményünkben), aki egyrészt kitüntetett figyelmet fordít a diákok jogaira, egyedi és mindennapos igényeire, sajátos szociális-kulturális hátterére, másrészt azt is szem előtt tartja, hogy mindezen sajátosságok, intézményi alapelvekként érvényre jussanak a mindennapi működés során, úgy, hogy az elsődleges perspektíva mindig a diákok nézőpontja, jogai legyenek.

A helyzetek, feladatok, amelyekkel a segítőkhöz fordulhattok, fordulhatnak:

  • egyéni esetkezelés;
  • csoport és prevenciós foglalkozások tartása, megszervezése (szexedukáció, drogprevenció, stb.);
  • osztályon belüli konfliktus;
  • tanárral, szülővel, segítővel, diákkal való nehézség, konfliktus;
  • indentitáskeresési nehézségek, kérdések;
  • szerelmi bánat;
  • hivatalos ügyek (családi pótlék, önkormányzati támogatások, ügyintézése stb.);
  • szakember felkutatása (orvos, pszichológus, pszichiáter, jogász, bárki is legyen, mi mindig partnerségre törekszünk);
  • és az élet még hozza a többit...

Csapattagok: Jakab-Aitner Anna; Lőrincsik Judit; Pető Fruzsina; Proics Lilla; Tanító Zsófi

Szakmai vezető: Tanító Zsófi (filozófus, szociológus)

Szakmai háttértámogatás: dr. Győrfi Éva (jogász, kommunikációs szakember, a szakmai szolgáltatás egyik megálmodója)

Elérhetőség: segitok@comenius-szki.hu